VÆRDIGRUNDLAG

Værdier drop Customer Relations

Vi ved alle, at uden kunder, er der naturligvis ikke noget grundlag for en virksomhed.
Netop i disse år og formentlig også de kommende år, skærpes konkurrencen voldsomt,
og i fremtiden hedder det snarere "uden tilfredse kunder - ingen virksomhed".

Til fremme af tilfredse og loyale kunder defineres et sæt værdier,
som tager udgangspunkt i kundernes ønsker om god betjening, i bred forstand.
Værdisættet er med til at udvikle medarbejderne til personlig og professionel, god kundebetjening.

Værdierne skal afdække alle afgørende aktiviteter og forhold,
som skaber tilfredse og loyale kunder.

Det er en gammel sandhed, at det er billigere og mere rentabelt,
at sælge igen til en eksisterende kunde, end det er at vinde en ny kunde.
Undersøgelser har vist, at det er op til 6 gange så dyrt at tiltrække en ny kunde,
frem for at fastholde, en eksisterende kunde.

CRM systemer kan være med til at fastholde data om kunderne.
Kombineret med værdier for Customer Relations, går det op i en højere enhed.
Værdierne guider medarbejderne til udførelse af god kundebetjening,
som tilsammen skaber, kundetilfredshed og loyalitet.

Kompetencen vedrørende kundebetjening i bred forstand bliver vigtigere og vigtigere.
Kvaliteten på produkterne forventes at være i orden.
Nu kan virksomheden differentiere sig på en god og professionel kundebetjening,
som skaber kundeloyalitet

Værdierne medfører en mere ensartet,
professionel indfrielse af kundeønsker.

Samtidig med, at det er yderst tilfredsstillende, at servicere tilfredse og loyale kunder,
har det også en positiv afsmittende virkning, på resultaterne.

Effekter:

Værdierne udvikler og styrker image samt kundeloyalitet

Se hvordan værdierne fastlægges under: Værdier generelt

Se også værdier for:

VÆRDIER – EN GENIAL OG OPTIMAL ANVENDELSE AF HUMAN RESSOURCE